ایران پروژه

مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word

ali mo | پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۱۳ ق.ظ

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word :

مقاله تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در جامعه شناسی زنان (زن و جامعه) از صفحه 145 تا 169 منتشر شده است.
نام: تجلی زن در سه دفتر نخست مثنوی معنوی
این مقاله دارای 25 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مولانا
مقاله زن
مقاله زوجیت عناصر
مقاله تکامل انسانی
مقاله عرفا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
گفتگو درباره زن و دیدگاههایی که در مورد وی وجود دارد، کاری بسیار مشکل و ارزشمند است زیرا نیاز به مطالعه و کندوکاو بسیار دارد. زن این موجود شکننده و ظریف در عرصه پهناور جهان بار مسوولیتی ویژه بر دوش داشته است: زادن، پروردن، به بلوغ رساندن و به تکامل روحی و جسمی رساندن انسان ها.
در این مقاله،با ذکر مقدمه ای سعی شده است تا زن را در تمام جایگاههایی که می توانسته مفید و ارزنده باشد، نشان دهد زیرا زن براستی نماینده تحقق آمال و آرزوهاست و نباید ارزش و منزلت او را نادیده گرفته شود.
در مرحله بعد نقش موثر زن از دیدگاه عرفا ارایه، سخنان ارزشمندی از ابن عربی یادآور شده و مقام و منزلت زن در راستای ارتباط با مردان ذکر گردیده است .
در بخش دیگر زوجیت عناصر و توافق اخلاقی در زناشویی امری مهم تلقی شده است و مولانا در مثنوی چندین بار به مسئله جفت بودن پدیده ها اشاره دارد و در نهایت، سخن آخر و پیامد این مقاله اینست که هدف مولانا، انسان کامل بودن است و نباید فرقی میان زن و مرد در میان قبایل عرب و عجم و زنگی و رومی باشد و دلیل برتری انسان ها به خاطر جنسیت آن ها نمی باشد، بنابراین تصور مولانا در مورد انسان کامل از فراسوی مرزهای مادی هم عبور کرده است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |