ایران پروژه


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان 9 تا 11 سال تحت word دارای 77 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان 9 تا 11 سال تحت word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان 9 تا 11 سال تحت word

1ـ تعریف تبلیغ

2ـ تاریخچه تبلیغات

3ـ از تبلیغات تجاری چه می دانیم

4ـ به چه علت تبلیغ می کنیم

5ـ وسایل انجام تبلیغ

6ـ انواع مخاطبین در یک کار تبلیغاتی

7ـ شرایط موفقیت در پیام

8ـ تبلیغات نامرئی یا «تبلیغات غیر آشکار» «فرهنگ تبلیغات» اینترنت

9ـ «فرهنگ واژه های تبلیغات»

10ـ نکات مورد توجه در یک برنامه تبلیغی صحیح و کار آرا

11ـ عناصر تبلیغ

12ـ نقش تحقیق در تبلیغات

13ـ معجزه تحقیق در تبلیغات

14ـ تله های تحقیق

15ـ هشت عنوان مؤثر در تبلیغات

16ـ کودکان گروه هفت برای تبلیغات

17ـ شعارهای تبلیغاتی

18ـ علائم تجاری (Tread mary)  در یک کالای تبلیغاتی

19ـ رنگ شناسی کودکان

20ـ تبلیغ مخصوص

21ـ تبلیغ در محوله خرید

منابع

بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان 9 تا 11 سال تحت word

 (بولوک Bollough) اولیور قراری ، آنا ـ نقاشی کودکان و مفاهیم آن ـ ترجمه عبدالرضا صداقان ـ تهران ، انتشارات دستان ـ چاپ چهارم ـ 1371 ـ ص 190)

لویر، ماکس روانشناسی رنگها ـ ترجمه منیره روانی پورـ تهران، انتشارات فتحی ـ 1368 ـ ص

رنگ و تربیت ـ پیشین ـ ص

جلالی، مهدی ـ روانشناسی کودک ـ تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ یازدهم ـ 1361ـ ص 380 ـ

روان شناسی هنر برای کودکان عادی و استثنایی ـ ترجمه حمیده مقدسی انتشارات چاپار فرزانگان ـ ص

پیکرینگ ، جان ـ مبانی هنرهای تجسمی کودکان ـ ترجمه قره داغی فرقشه ـ تهران ـ انتشارات و بنای نور چاپ اول 1381 ـ ص

 

تعریف تبلیغ

تبلیغ در کلام از مصدر بلغ و به معنی آگاهی روان یا مطلع کردن می باشد و به کسی که در این راه فعالیت کند مبلغ یا تبلیغاتچی گفته می شود

تبلیغ یا تحقیق رابطه مستقیم، دو جانبه، (اینفگ دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد می توان گفت که تأثیر گذاری و تأثیر پذیری آن چندان ارزشی ندارد

تبلیغ در مودم آگاهی ایجاد کرده، آنها را علاقه مند و تشویق به خرید  می نماید و نیز خرید هوشیار کند

در تبلیغ همانگونه که گفته شد به مخاطب آگاهی دارد می شود. این آگاهی وارن را می تواند نوعی آموزش دانست، البته از نوع غیر رسمی، زیرا مخاطب به دنبال آموزش گرفتن نمی آید. بلکه ما هستیم که باید به سراغ او برویم

این آگاهی وارن به تناسب تبحر مبلغ، ارزش آموزشی پیدا خواهد کرد، تبلیغد همان تعلیم نیست بلکه نوعی از آن می تواند باشد

با توجه به مناسب گفته شد، تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باسم نقش بسزایی داشته باشد

در تبلیغات برای این که اثر مطلوب را داشته باشیم باید بدانیم که بین پیام دهنده و پیام گیرند. چه و چگونه ارتباطی برقرار نمائیم که این امر به میزان تبحر مبلغ بستگی دارد. هر چه مبلغ در این مسیر کوشاتر باشد و با موضوع علمی و با زیرکی خاص برخورد نماید نتیجه بهتر و اثرات مطلوبتری سپری خواهد داشت

تبلیغات

تبلیغات نیز مانند تمام علوم دیگر دارای تاریخچه ای کهن می باشد، زیرا از هنگامی که شر به زندگی اجتماعی روی آورد و تصمیم گرفت در جامعه زندگی کند و نیاز به داد و ستد پیدا کرد و محصولاتی برای فروش داشت نیاز به تبلیغ احساس شد، بنابراین اهالی شهر باید به گونه ای از ؟؟؟ کالاها یا کارون کالا باخبر می شدند به بازار می رفتند. استاد کاران قدیم برای اینکه نام خود را جاودان سازند، بر روی تولیدات صنایع دستی خود نام یا علامتی که تحقیق آنها ؟؟؟ می کردند که امروزه به نام علائم تجاری تغییر نام پیدا کرده است. هنگامی که این قطعات و صنایع دستی دست به دست می گشت نام و علائم آنها نیز زبان به زبان جاری می شد و این یک عمل تبلیغی بود

به طور کلی در قدیم روشهای تبلیغ تجاری که پایه گذاری برای روشهای جدید بود عبارتند از

1 ـ حک اسم یا علامت مخصوص به استاد کار

2ـ جارچیهای شهر          3ـ تبلیغ و نشان روی دیوارها

اما با وجود گسترش تبلیغات از گذشته دو واقعه مهم به تبلیغات شکل و روح تازه ای بخشید و انقلابی در آن ایجاد کرد

1ـ اختراع صنعت چاپ در سال 1450 که پیامها را به تعداد زیاد چاپ کرد

2ـ اختراع دستگاههای پخش صوت در قرن بیستم که پیامها را از طریق امواج به دورترین نقاط که مطبوعات امکان رسیدن به آن مکانها را نداشتند به گوش افراد می رساند


«از تبلیغات تجاری چه می دانیم»

اما اگر بتوان مبدایی برای شکل گیری تبلیغات تجاری در ایران قایل می شد می باید دوران کوتاه صدرات امیر کبیر و اسر آغاز حرکت انگاشت. چرا که تا قبل از آن ایرانیان متاعی بیش از صد نیاز خود نداشته که برای عرضه آن نیاز به تبلیغ داشته باشند

در عصر کوتاه سه سال ونیمه صدرات امیر کبیر آن سیاستمدار ایران دوست کوشید تا در روزنامه رسمی وقایع اتفاقیه از ساختن طرفهای چینی، بلور سازی، یافتن شال کرمانی و تولید حریر زربفت و ; را مورد تشویق قرار می دهند. و شاید باید گفت این زمان به عنوان نقطه عطفی در تبلیغات بوده است. «تجارت جهانی تبلیغات، پروفسور حمید مولانا»

«بررسی روشهای علمی رفتار گرایی در برنامه ریزی تبلیغاتی، حمیرا یگانه پرور»

«به چه علت تبلیغ می کنیم»

علل و عواملی که موسسه های تولید یا خدماتی را ؟؟؟ و ترغیب به تبلیغ می نماید متعدد می باشند که علل اولیه آن عبارتند از

1ـ مطلع کردن مخاطبین

به علت عدم اطلاع کافی مخاطبین از زمینه های مختلف کالا یا خدمات در این جا به مخاطبین اطلاعات اولیه و مورد نیاز را می توان ارائه کرد

2ـ بالا بردن تعداد مخاطبین

با مطلع کردن مخاطبین، انتظار این است که آنان جلب شده و به مرور افزایش یابند، این هدف اصلی تبلیغ است که همانا می خواهند محتوای پیام و تبلیغ رافراگیر و جامع نماید . و از این را به سود مادی یا معنوی قشر نایل آید

انجام موارد ذکر شده آنچه می خواهیم تحقق خواهد یافت

1ـ ازدیاد نوع مصرف سود می گیرد

2ـ با ازدیاد نوع مصرف بالا رفتن خرید محرز خواهد شد

3ـ ازدیاد تکرار مصرف در برنامه های روزانه ایجاد می شود

4ـ جلب نسل جدید و یادآوری به نسل قدیم

 تمامی مسائل ذکر شده به دنبال تبلیغ حادث می شود

وسایل انجام تبلیغ

به دو دسته اصلی : انسانی و غیر انسانی تقسیم بندی می شود

1ـ انسانی

تبلیغ توسط نیروی انسانی انجام می شود و بیشتر در فروشگاههای محل کار صورت می گیرد. مانند فروشندگان بیمه و البسه در بوتیکها

2ـ غیر انسانی

شامل کلیه ابزار تبلیغی مانند : رادیو، تلویزیون، مطبوعات، تابلوهای محیطی و ;

از سوی دیگر  دارای دو نوع تبلیغ هستیم

محسوس یا مستقیم

استفاده از ابزارهای تبلیغاتی را شامل می شود

2ـ نامحسوس یا غیر مستقیم

این تبلیغ همان طور که از نام آن مشخصم می باشد و از ابزارهای تبلیغی در آن استفاده نمی شود

این تبلیغ ترشو مدیران و موسسان واحدهای تولیدی و خدماتی اجرا می شود

انواع مخاطبین :

تبلیغ باید در کلیه مراحل  برنامه تأثیر مثبت بگذرد و در طراحی تبلیغی باید به آن توجه داشت تا بتوان تمامی گیرندگان پیام را متأثر کرد تمامی مخاطبین از یک دسته و گروه نمی باشد بلکه خود به گروههای متفاوتی دسته بندی می شوند

1ـ پیش روان یا پیشتازان پذیرش

این دسته آمادگی پذیرش و پیروی از پیامها را به سرعت دارند و در صد بسیار کمی را شامل می شوند

2ـ زور پذیرندگان

این دسته مانند گروه اولند با  این تفاوت که این عده به محض شنیدن پیام از دیگران به سرعت آنرا می پذیرند. به این معنا که اگر گروهی مبادرت به پذیرش نمایند آنها نیز قبول می کنند

3ـ  اولیه

این گروه درصد بالایی از مخاطبین را تشکیل می دهند. وقتی عمل می کنند که نتیجه دو گروه نخست را دیده باشند و نتایج حاصل از آنان قابل قبول و قابل توجیه باشند

4ـ پذیرندگان ثانویه

مانند گروه قبل در صد بالایی از مخاطبین وارث مل می شوند و هنگامی به پذیرش و قبول آن می پردازند که مطمئن باشند نیمی از افراد جامعه مخاطب پیام را پذیرفته اند

5ـ دیر باوران

آخرین  دسته مخاطبین هستند جلب اعتماد این گروه بسیار مشکل است، زیر هنگامی عمل می کنند که اکثر مخاطبین آنرا پذیرفته و به کار بسته باشد. متأسفانه این عده کم هم نیستند گروههای مخاطبق را می توان به گونه های دیگر نیز تقسیم بندی کرد. عمده ترین آنها عبارتند از

گونه اول مخاطبین :

1ـ  گروههای سنی متفاوت «نوزاد، اطفال، نوجوان، جوانان، میانسال، سالخورده»

2ـ جنسیت «مرد و زن»

3ـ سطح تحصیلات (میزان سواد) مخاطبین

4ـ منطقه جغرافیایی (محل اسکان) مخاطبین

5ـ وضع اقتصادی «میزان درآمد» مخاطبین

6ـ الگوهای مصرغی مخاطبین

7ـ نوع فرهنگ سیاسی، اجتماعی و مذهبی

8ـ میزان تأثیر پذیری مخاطبین از کدام ابزار تبلیغی بیشتر است

گونه ی دوم مخاطبین :

این تقسیم بندی با توجه به افکار متفاوت در هر گروه یا رشته می باشد

1 ـ دارای افکار متزلزل و نا پایدار هستند

2ـ فراموشکار هستند

3ـ در اعمال خرد مردد هستند

4ـ حرکات موزیانه و پنهان کار دارند

5ـ در ابتدا هیجانی هستند ولی استمرار ندارد

6ـ صمیمی و وفادرا هستند

پس باید در یک پیغام تبلیغاتی افراد مخاطب با توجه به شرایط متفاوت سنجیده شوند و اکثر مخاطبین در نظر گرفته شوند

برخی نیز انواع مخاطبین را به گروههای زیر تقسیم می کنند

1ـ مشتریان دیروز «نسل قدیم»

2ـ مشتریان امروز «نسل حاضر»

3ـ مشتریان آینده«نسل آینده» یا به عبارتی کودکان

شرایط موفقیت در پیام :

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ali mo

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |