پروژه بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی تحت word
پروژه بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی تحت word دارای 113 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه بررسی رابطه بین اضطراب با پیشرفت تحصیلی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت- ضرورت مسئله
بیان هدف
بیان فرضیه
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق
-تاریخچه اضطراب
-تعاریف اضطراب
-اختلاف اضطراب
-ابعاد اضطراب
-درمان اضطراب
-منشا اضطراب
-عوامل موثر در اضطراب
-بررسی فیزیولوژیکی اضطراب
-سببشناسی اضطراب
-علائم جسمانی و روانی اضطراب
-بیان عقاید و نظرات مربوط به موضوع
-پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
چگونگی اجرای پرسشنامه
ابزار تحقیق
جامعه نمونه
نمونه و روش نمونهگیری
طرح تحقیق
1. متغییر مستقل(اضطراب)
2. متغییر وابسته(پیشرفت تحصیلی)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
1. تجزیه و تحلیل اطلاعات
2. توصیف اطلاعات در ر ابطه با فرضیههای صورتبندی شده
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری
بیان مساله ، روش اجرا و یافتهها به صورت خلاصه
نتیجه گیری
جدول شماره 1 : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره 1 : جدول داده های توصیفی
نمودار شماره 2 : نمودار داده های توصیفی
جدول شماره 2 : جدول داده های توصیفی کل مقیاسهای فاصله ای در گریسون چند متغییری
جدول شماره 3 : جدول تنظیم شده که در اینجا معنا دار بدست آمد
جدول شماره 4 : جدول تحلیل واریانس که در اینجا مدل معنا داری بدست آمد
جدول شماره 4 : جدول بتا
جدول شماره 5 : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و احساس گناه
جدول شماره 6 : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و تنش ارگی
جدول شماره 7 : جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نا ایمنی پارانوئید
جدول شماره 8: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی
فرضیه شماره 4: بین پیشرفت تحصیلی و نورزگرایی داری وجود دارد
جدول شماره 9: جدول همبستگی پیرسون بین پیشرفت تحصیلی و عدم انجام خود.
فرضیه شماره 1
فرضیه شماره 2
فرضیه شماره 3
فرضیه شماره 4
فرضیه شماره 5
پیشنهادات
ضمائم و منابع
فهرست کلیه منابع مورد استفاده
ضمائم
پرسشنامه تست کتل
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و اضطراب با خرده مقیاسهای احساس گناه ، تنش گری،نا ایمنی پارانوئید، روان رنجوری و عدم انسجام خود، دربین دانش اموزان مقطع راهنمایی شهر تهران میباشد . در راستای جمع اوری اطلاعات برای بررسی رابطه بین دو متغییر از ازمون اضطراب کتل استفاده به عمل امد. و برای تحلیل نتایج از روش اماری و گرسیون چند متغییری و برای فرضیههای فرعی از همبستگی پیرسون استفاده شد، که نتایج زیر بدست امد:
در تعامل پیشرفت تحصیلی و خرده مقیاسهای اضطراب یعنی احساس گناه و ناامنی پارانوئید رابطه منفی معناداری وجود داشت .
اما همبستگی بین تک تک خرده مقیاسهای اضطراب و پیشرفت تحصیلی به وضوح در این پژوهش دیده شده. یعنی بین پیشرفت تحصیلی و تک تک خرده مقیاسهای اضطراب رابطه منفی معناداری وجود دارد یعنی با افزایش پیشرفت تحصیلی تمامی خرده مقیاسهای اضطراب کاهش مییابد .
فصل اول
کلیات تحقیق
1- مقدمه
2- بیان مسئله
3- اهمیت- ضرورت مسئله
4- بیان هدف
5- بیان فرضیه
6-تعریف عملیاتی واژه ها
الف:مقدمه
اضطراب به منزلهی بخشی از زندگانی هر انسان در همه افراد در حدی اعتدالآمیز وجود دارد در این مرحله به عنوان پاسخی سازش یافته تلقی میشود. به گونهای که میتوان گفت: «اگر اضطراب نبود همه ما پشت میزهایمان به خواب میرفتیم.»
عصر حاضر را عصر اضطراب مینامند زیرا که در چنین عصری مظاهر اضطراب بسیار فراوان و گستردهاند روانشناسی بالینی کامر، 1995 به نقل از دادستان، 1384 (ص 60) اضطراب در دختران بیشتر از پسران مشاهده میشود زیرا که دختران لطیفتر و روحی حساستر دارند و زودتر دچار ترس و دلهره میشوند و در نتیجه آن، اضطراب بیش از اندازه در دختران یافت میشود. هر چه اضطراب زیاد باشد، باعث افت تحصیلی در دختران و هر چه اضطراب کمتر باشد ، باعث پیشرفت تحصیلی آنان میشود.
بعضی از روانشناسان وجود پدیدهای به نام اضطرابرا در نوجوانی متاثر از اثرات وجودی خاص این دوره می دانند و این دوره را دوره فشار و طوفان مینامند. بعضی دیگر اضطراب را اثرات فرهنگ و محیطی خاص میدانن ، و معتقدنند که اضطراب در نوجوانی متاثر از تربیت آموزشی در فرهنگهای مختلف میباشد. در این عصر بدلیل مشغلههای مختلف میباشد . در این عصر بدلیل مشغلههای ذهنی و عسلی که وجود دارد، مردم همگی همیشه در حال استرس و تنش به سر میبرند.
منابع و ماخذ:
1. اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد 1 ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه 1378
2. اتیکنسون ، ریچارد و همکاران ، زمینه روانشناسی هیلگارد ، جلد 2 ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران ، چاپ سیزدهم ، مهرماه 1378
3. پرون و پرون ، روانشناسی بالینی ، ترجمه محمود منصور و. پریرخ دادستان ، انتشارات بعثت چاپ اول ، بهار 1376
4. دادستان ، پریرخ: روانشناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی جلد 1 ، انتشارات سمت ، چاپ سوم ، بهار 1378
5. دلاور ، علی: روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد 1368
6. شاملو ، سعید : بهداشت ر.وانی ، انتشارات رشد ، چاپ سیزدهم زمستان 1378
7. شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد اول ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان 1373
8. شریفی ، حسن پاشا و محمدرضا نیکخو، راهنمای سنجش روانی جلد دوم ، تالیف گری گراث مارنات ، انتشارات رشد ، چاپ اول زمستان 1343
9. کریم طاری ، کوشیار : درمان اضطراب همراه با آبشار آرامش ، تالیف گیلیان باتلر ، تونی هوپ ، انتشارات نسلنواندیش ، چاپ اول ، بهار 1378
10. گنجی ، حمزه: روانشانسی عمومی ، جلد2 ، تالیف اسپینوزا ، موسسه نشر ویرایش ، چاپ دوم بهار 1378
11. نور بالا، احمدعلی؛ راهنمای آماری و تشخیص اختلالات روانی جلد 2، ترجمه محمدرضا نائینیان و دیگران، انتشارات دانشگاه شاهد، چاپ اول، زمستان 1374.
12. نوربالا، احمدعلی؛ راهنمای آماری و تشخیص اختلالات روانی جلد 2، ترجمه محمدرضا نائینیان و دیگران، انتشارات دانشگاه شاهد، چاپ اول، بهار 1375.
- ۹۵/۰۶/۳۱