مقاله بررسی تاثیر فاصله زبری موضعی از محل تزریق آلودگی بر ضریب اختلاط عرضی و طول اختلاط در کانال مس
مقاله بررسی تاثیر فاصله زبری موضعی از محل تزریق آلودگی بر ضریب اختلاط عرضی و طول اختلاط در کانال مستطیلی با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر فاصله زبری موضعی از محل تزریق آلودگی بر ضریب اختلاط عرضی و طول اختلاط در کانال مستطیلی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر فاصله زبری موضعی از محل تزریق آلودگی بر ضریب اختلاط عرضی و طول اختلاط در کانال مستطیلی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر فاصله زبری موضعی از محل تزریق آلودگی بر ضریب اختلاط عرضی و طول اختلاط در کانال مستطیلی با word :
سال انتشار: 1387
محل انتشار: دومین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
از مشخصه های جریان روباز در کنترل آلودگی، ضرائب پخشیدگی آشفته هستند. افزایش این ضرایب در راستای سه محور، عامل رقیق سازی و افزایش تبادل مواد با بستر جریان و به طور کلی باعث کاهش طول اختلاط کامل می باشد. به منظور بررسی تاثیر بلوک های موضعی مستغرق بر ضریب اختلاط عرضی، آزمایشاتی در کانالی شیشه ای به طول 20 متر، عرض0/6 متر و ارتفاع 0/6 متر انجام شده است. جریان به صورت یکنواخت و عمق جریان در 17 سانتی متر توسط دریچه کنترل در پایین دست کانال کنترل می گردید. پس از حصول جریان توسعه یافته در کانال، در ترازی بالاتر از لبه کانال از یک مخزن هوایی حاوی محلول رقیق شده نمک با غلظت معلوم به عنوان ماده ردیاب به صورت پیوسته و پایدار استفاده شد. غلظت ها در 5 مقطع و در هر مقطع در حدود 27 نقطه اندازه گیری گردید. ضریب اختلاط عرضی با استفاده از روابط ساده شده معادله بقای جرم و با استفاده از روش تبادل ممان، برای آرایش های مختلف بلوک های موضعی محاسبه شد. همچنین مقدار ضریب مذکور بدون حضور بلوک ها مورد محاسبه قرار گرفت تا مبنایی جهت مقایسه تاثیر بلوک ها بر ضریب اختلاط عرضی قرار گیرد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی نشان داد که وجود زبری ها در هر موضعی باعث افزایش آشفتگی و جریان های عرضی و نهایتا افزایش ضریب اختلاط عرضی شدند. با افزایش فاصله زبری های موضعی از آلودگی ، تاثیر این زبری ها بر ضریب اختلاط عرضی و به تبع آن طول اختلاط کامل کاهش می یابد.
- ۹۵/۰۸/۱۲